ABSURDITY OF WAR IN JOSEPH HELLER’S CATCH 22 AND IN KURT VONNEGUT’S SLAUGHTERHOUSE 5
Özet Görüntüleme: 30 / PDF İndirme: 13
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.14552883Özet
Eski dönem savaşlarında ön saflarda yer almayan insanlar savaştan pek etkilenmez ve daha güvenli bir ortamda bulunurlardı. Ancak modern zaman savaşlarında artık cephe gerisinde sivil olmak ile cephede savaşan asker olmak arasında pek bir fark kalmadı. Çünkü modern savaş yöntemleriyle ve makineleriyle birlikte savaş ve terör artık her yerde. İkinci Dünya Savaşı sırasında Hiroşima'ya, Nagazaki'ye atılan atom bombaları ya da Dresden'in bombalanması binlerce insanın ölüme neden oldu. Ve benzer savaş felaketleri birçok kez yaşandı, maalesef hâlâ yaşanmaya devam ediyor. Bütün bunların sonucunda ölüm ve acı giderek anlamını yitiriyor ve sıradanlaşıyor. Savaşlarda ölen binlerce insan göz önüne alındığında bunların arasında çocuklar ve bebekler de var. Bu, doğum ve ölümün neredeyse aynı anda gerçekleştiği anlamına gelir. Yani savaş olayların ve olguların normal akışını bozar, zaman kavramını yok eder. Bu noktadan sonra hayat absürd bir hal alır. Bu bildiride II. Dünya Savaşı'nı konu alan Joseph Heller'in Madde 22 ve Kurt Vonnegut'un Mezbaha 5 adlı eserleri savaşın absürtlüğü açısından bir incelemesi yapılacaktır. Madde 22'de Yüzbaşı Yossarian savaş ve bürokrasinin absürt döngüsünde boğuşurken, Mezbaha 5'te Billy Pilgrim'in yaptığı zaman yolculukları hep savaşta yaşadığı travmatik anlarla sonuçlanmaktadır.
Anahtar Kelimeler: İkinci Dünya Savaşı, Savaşın absürtlüğü, Askeri bürokrasi, Madde 22, Mezbaha 5.
Referanslar
Aykaç, Ö. A. (2019). Sam Shepard'ın Vahşi Batı'sında Modern İnsanın Çelişkileri. The Journal of Academic Social Science Studies, 211-222.
Camus, A. (1979). The Myth of Sisyphus; Translated by Justin O'Brien. Middlesex: Penguin Books.
Cornwell, N. (2006). The absurd in literature. Manchester: Manchester University Press.
Dawes, J. (2002). The language of war : literature and culture in the U.S. from the Civil War through World War II. Cambridge, Massachusetts, and London, England: Harvard University Press.
Heller, J. (2011). Catch 22. New York: Simon & Schuster.
Hochberg, H. (1965). Albert Camus and the Ethic of Absurdity. Chicago Journals, 87-102.
Ionesco, E. (1960). The Avant-Garde Theatre. The Tulane Drama Review, Vol. 5, No. 2 , 44-53.
Lundberg, D. (1984). The American Literature of War: The Civil War, World War I, and World War II. American Quarterly, Vol. 36, No. 3 , 373-388.
Remarque, E. M. (1984). All Quiet on the Western Front; Translated from the German by A. W. WHEEN. New York: Ballantine Books.
Tanrıtanır, B. C. (2016 ). The Use Of Camera-Eye Technique In The Three Soldiers And Manhattan Transfer . The Journal of International Social Research , 376-381.
Tanrıtanır, B. C. (2018). Slaughterhouse-Five : Apathy and Passivity. IV.Uluslararası Kültür Medeniyet Kongresi (pp. 109-114). Mardin: İKSAD - Institution Of Economic Development And Social Researches Publications.
Tanrıtanır, B. C. (2019). A Coward Hero In Stephen Crane's The Red Badge Of Courage (1895). The Journal of Social Sciences Institute, 53-61.
Tanrıtanır, B. C. (2019). Paul Auster ve Arketip Eleştiri. İstanbul: Hiper.
Vohnsen, N. H. (2017). The absurdity of bureaucracy. Manchester: Manchester University Press.
Vonnegut, K. (1970). Slaughterhouse 5. London: Panther Books.
Wegener, A. H. (1967). The Absurd in Modern Literature. Norman, Oklahama: Board of Regents of the University of Oklahoma.
Wells, H. (1896). The Island of Dr. Moreau. New York: Stone&Kimball.
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2024 NEW ERA INTERNATIONAL JOURNAL OF INTERDISCIPLINARY SOCIAL RESEARCHES
Bu çalışma Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License ile lisanslanmıştır.