DAVİD BRİNE'İN POSTACI VE JOSÉ SARAMAGO'NUN KÖRLÜK ROMANLARINDAKİ SONSUZ UMUT
Özet Görüntüleme: 294 / PDF İndirme: 80
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.8186419Anahtar Kelimeler:
İngilizceÖzet
Kıyamet sonrası kurgu, nükleer veya biyolojik savaşın yanı sıra ekolojik, jeolojik veya kozmolojik felaketlerin bir sonucu olarak dünyanın sonunu ve bu kadar büyük hasardan kurtulanları nasıl bir varoluşun beklediğini konu alan edebi bir alt türdür. Kıyamet sonrası eserler arasında David Brin'in Postacı ve José Saramago'nun Körlük’ü yer almaktadır. Postacı'da, romanın başkahramanı Gordon Krantz ABD Posta Servisi üniforması giyiyor ve insanları ABD'nin kıyametten sağ çıktığına ikna etmek için para topluyor. Roman, salgın hastalıklar, nükleer savaşlar, kıtlıklar ve iklim değişikliği gibi nedenlerle Dünya'nın çöküşünü anlatıyor. Körlük romanı, trafikte yeşil ışığın yanmasını bekleyen bir adamın aniden kör olmasından ve bu adam aracılığıyla bir körlük salgınının tüm şehre yayılmasından bahseder. Bu körlük salgın ölümcül olmasa da tüm manevi değerleri yok etmeyi başarır. Hiç umudun kalmadığı bir dünyada yaşamaya çalışan insanlar yok olma noktasına gelmiştir. Brin'in kahramanı Gordon Krantz ve Saramago'nun kahramanı, doktorun karısı, afet sonrası olayların merkezinde yer alıyor. Her iki romanın kahramanları insanlara gelecekte her şeyin daha güzel olacağı konusunda umut veren liderlerdir. Bu çalışmanın amacı, David Brine'in Postacı ve José Saramago'nun Körlük romanlarındaki sonsuz umudu incelemektir.
Referanslar
Akpınar, Berna vd. “Mekanın Duyusal Paradoksları: Blindness (Körlük) Filmi Üzerinden Bir Pandemi Okuması”. YDÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi 3/2 (2021), 92-114.
Boz, Mikail. 2000 sonrasi Amerikan Post-Apokaliptik Bilimkurgu Sinemasında Kıyamet İdeolojisi. İzmir: Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, 2018.
Boz, Mikail – Takımcı, Dilek. “Amerikan post-apokaliptik bilimkurgu sinemasında kıyamet ideolojisi (1924-2000)”. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi 31 (2019), 377-403.
Brin, David. The Postman. London: Bantan Books, 1997.
Clasen, Mathias. “Imagining the end of the world: A biocultural analysis of post-apocalyptic fiction”. Evolution and popular narrative. ed. Dirk Vanderbeke – Brett Cooke 64-82. Boston: Brill, 2019. https://doi.org/10.1163/9789004391161_005
Collins, John Joseph. The Apocalyptic Imagination: An Introduction to Jewish Apocalyptic Literature. Cambridge: Eerdmans, Second Edition, 1998.
Costa, Margaret Jull. “On Saramago”. The Threepenny Review. 133 (Spring 2013), 10-12.
Çelik, Ejder. “Distopik romanlarda toplumsal kurgu”. Sosyoloji Araştırmaları Dergisi, 18/1 (2015) 57-79. https://doi.org/10.18490/sad.26868
DB, davidbrin.com, David Brin: scientist, best-selling author, tech-consultant and speaker. Erişim 11 January 2023. https://www.davidbrin.com/
De Cristofaro, Diletta. “Critical temporalities: Station Eleven and the contemporary post-apocalyptic novel”. Open Library of Humanities, 4/2 (2018) 1–26. https://doi.org/10.16995/olh.206
Harris, Emma Anne. The Post-Apocalyptic Film Genre in American Culture 1968-2013., Leicester: University of Leicester, PhD thesis, 2016.
Isomaa, Saija. “From Anxiety to Hatred: Negative Emotions in Classical Dystopias”. New Perspectives on Dystopian Fiction in Literature and Other Media. Saija Isomaa et al. 3-26. Newcastle: Cambridge Scholars Publishing, 2020.
Hill, Tessa. “Post-Apocalyptic Literature: Humanity’s Survival Tool”. Proceedings of the National Conference on Undergraduate Research (NCUR) (05-07 April 2018). 125-133 Oklahoma: University of Central Oklahoma, 2018.
İmamoğlu, Abdulfettah. “Apokaliptik modernizm, bilim-kurgu ve mekânın sonu”. MOLESTO: Edebiyat Araştırmaları Dergisi 2/1 (2019), 12-34. https://doi.org/10.33406/molesto.512850
Lisboa, Maria Manuel. The end of the world: Apocalypse and its aftermath in Western culture. United Kingdom: Open Book Publishers, 2011.
McGinn, Bernard. Visions of the End: Apocalyptic Traditions in the Middle Ages. New York: Columbia University, 1979.
Saramago, jose. Blindness. Great Britain: The Harvill Press, 1997.
Tanrıtanır, Bülent Cercis – Adil Liva. “The Illustrated Utopian Society in the Road and The Postman by David Brin and Cormac McCarthy”. International Journal of Languages’ Education and Teaching 6/2 (June 2018), 72-78. https://doi.org/10.18298/ijlet.2977
Tanritanir, Bülent Cercis – Karaman, Fatma. Ecology Dystopia and Fictionalization. Ankara: İksad publishing house, 2021.
Tanrıtanır Bülent Cercis – Sider A. “Post-Apocalyptic Time Reversal and Human Psychology in The Drowned World by J.G. Ballard”. 8th International Conference on Narrative and Language Studies. ed. . Öznur Yemez – Mustafa Zeki Çıraklı. 45. Trabzon: Karadeniz Technical University, 2019.
Voigts, Eckart – Boller, Alessandra. Dystopia, Science Fiction, Post-Apocalypse. Trier: Wissenschaftlicher Verlag Trier, 2015.
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2023 NEW ERA INTERNATIONAL JOURNAL OF INTERDISCIPLINARY SOCIAL RESEARCHES
Bu çalışma Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License ile lisanslanmıştır.